Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tibor B
MEDLEM

Fungerar ej att kopiera från tidigare år i resursplaneringen - Visma Advisor

Jag har tidigare år alltid kopierat över utfall av tidigare tidsregistreringar i resursplaneringen för samtliga användare och såg nu fram emot de nya möjligheterna att kunna vara lite mer flexibel i det som man väljer att kopiera över från föregående års utfall. Hur jag än gör kan jag dock inte i dialogen för detta kopiera över något från tidigare år. jag kommer så långt att jag kan välja vad jag vill kopiera och när jag sedan går vidare till sammanställningsrutan så blir det blankt och det händer inte mer. Så nu kan jag tyvärr inte kopiera över något utfall för kommande års planering. Tacksam för assistans och tips om det är fel i systemet eller på mig, tack.

3 SVAR 3
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej Tibor B! 

 

Jag har kikat på detta och upplever inte samma problem med att få ut rapporten. 

 

För att felsöka vad som kan ha hänt i ditt program skulle jag vilja börja med att dubbelkolla så att inget steg har missats. Därför bifogar jag vår skrivna hjälp Resursplanera genom att använda guiden. I den finns alla steg beskrivna för att få ut rapporten. I den första och översta guiden får du ut planerade timmar eller tidsregistreringar för medarbetare. Kika gärna över den och dubbelkolla så att det inte är något steg du har missat.

 

Jag bifogar också bilder av hur du navigerar dig i programmet enligt stegen i den skrivna hjälpen. 

 

Advisor steg 1 och 2.PNG

 

Advisor steg.PNG

 

Advisor process.PNG

 

Om du har tagit alla dessa steg och problemet kvarstår skulle jag rekommendera dig att rensa din webbhistorik på datorn. Du kan i alla webbläsare välja att rensa sökhistoriken men att ha kvar lösenord och inställningar för Autofyll, så att du inte behöver göra om dessa steg. I Google Chrome finns inställningar för Autofyll och lösenord under fliken Avancerat. Vi rekommenderar att endast rensa de fyra översta raderna där. 

 

Om ovan inte skulle hjälpa så är du varmt välkommen att slå en signal till våra duktiga kollegor på supporten så att de kan hjälpa dig att kika på programmet i realtid. 

 

Håll oss gärna uppdaterade på hur det går här i tråden, då det kan komma att hjälpa andra användare i samma situation 🙂

 

Önskar dig en fin vecka!

 

/Agnes 

 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Fungerar tyvärr fortfarande inte. jag väljer rätt period och får upp lista på markerade kunder, men i den listan verkar jag inte få med mig annat än gamla ej aktiva kunder så det är kanske därför det inte sedan kommer något för kopiering till nästa år.

Hej! 

 

Det låter märkligt! Blir det så även när du väljer från föregående år? Iså fall skulle jag rekommendera dig att ringa in till supporten. På det viset kan de hjälpa dig att titta på ditt program i realtid för att försöka klura ut vad som orsakar detta. 

 

Återkom gärna här i tråden när du har pratat med dem. 🙂 

 

Ha en fin fredag och helg!

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂