Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fylla i kassaflödesanalys

Hej!

I år hade jag tänkt att jag inte skulle behöva leja bort kassaflödesanalysen.

Men jaghittar väldigt sparsam information i hur man ska fylla i den. Vore trevligt med lite förslag på konton för resp rubrik eller till och med koder som kan läggas in för att automatiskt få in siffror.  Men framförallt skriven förklaring så man kan leta efter fel själv.

tex vilka konton brukar ingå i Ökning(-)/Minskning (+) av rörelsefordringar et

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej,

 

Det är inte helt lätt att veta hur denna ska fyllas i, försöker hitta så mycket information jag kan om det. Vi har vår skrivna hjälp Kassaflödesanalys som visa möjligheten av kassaflödesanalysen samt vilka uppgifter som är obligatoriska eller ej. Men som jag förstår det är det själva "huret" som är frågan här, då vände jag mig till bolagsverkets sida Kassaflödesanalys för aktiebolag. Jag hoppas den kan hjälpa dig på vägen.

Funderar också på om du på något sätt kan utgå från den kassaflödesanalys som din redovisningskonsult tog fram förra året? Kanske den kan fungera som ett underlag som du kan snegla på? 

 

Om någon annan funderar på vad en kassaflödesanalys är för något spännande så går det bra att läsa vår artikel Kassaflödesanalys - Vad är en kassaflödesanalys. Skulle det finnas användare med bra koll i frågan så är det som vanligt välkommet att flika in. 🙂 

Ha en trevlig helg! 
/My