Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tina__43
UTFORSKARE

Hjälp med skatteprogrammet

Hej, hittar inget forum för visma skatteprogram men hoppas jag får lite hjälp här, jag får inte med jobbskatteavdrag på deklaration i programmet vart lägger jag in det någonstans för när jag jämför deklarationen (papper) med uppgifterna i programmet så finns dem inte med och det blir inte samma återbäring heller. Vet någon vad det beror på

 

Vänligen Tina

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Tina!

Det finns två vägar att gå för att lägga in jobbskatteavdraget. Antingen fyller du i det i Skatteplaneringen - avsnittet lön, ersättning mm eller direkt i INK 1 - ruta 1.1 och pilen till höger. 

 

I programhjälpens avsnitt Jobbskatteavdrag kan du läsa mer och här finns även en länk där Skatteverket förklarar hur underlaget beräknas. 

 

Trevlig helg!

Tinna

 

 

 

 

Hej Tinna,

 

Det är ifyllt på pappersdekalration minus på jobbskatteavdraget men det är inte med i programmet fast det ligger inkomst där, vad beror det på?

 

//Tina

Hej igen,

 

Såg att det var med nu men beloppet är inte samma i programmet är det minus med 14 301 och på papparsdeklarationen är det 6 728 vad beror det på?

 

Vänligen Tina 

Hej Tina!

Jag har varit i kontakt med min kunniga kollegor på supporten och fått information om att vi har inga fel i programmet Visma Skatt gällande jobbskatteavdraget utan att det skulle kunna vara något som har blivit felaktigt inlagt. Gör så att du tar kontakt med supporten som kan koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig. 

 

Välkommen att kontakta supporten

Tinna