Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur lägger jag upp en ny kund för att göra redovisingen åt dem? - eEkonomi/Advisor

Hej, jag har visma e-ekonomi och advisor för redovisningsbyråer, hur lägger jag upp en ny kund för att göra redovisinge åt dem?
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Per,

Det du behöver göra är att aktivera ett samarbete med kunden/kunderna inifrån Visma Advisor. Du kan titta på en film hur du gör här eller läsa mer om hur man gör här. I annat fall, är det följande som gäller.

Steg 1-4 är alltid samma, oavsett vem du ska göra bokföringen åt i Visma eEkonomi
  1. Skapa kunden du ska arbeta med Visma eEkonomi inne i Visma Advisor
  2. Inne på den kunden - Gå till fliken uppdrag och lägg till ett uppdrag t ex Redovisning
  3. Inne på den kunden - Gå till fliken samarbeten och klicka på aktivera tjänst vid Visma eEkonomi.
  4. Plocka upp uppdraget, kontrollera och ev komplettera kundens uppgifter (alla på din byrå som arbetar med just det uppdraget du väljer, kan sen starta eEkonomi på den aktuella kunden)
Efter det beror det på dig och kunden=) Ska du göra allt för kunden i Visma eEkonomi eller ska ni arbeta tillsammans i programmet? Här har vi gjort en film om hur ni arbetar effektivt i Visma eEkonomi.
  • Ska kunden inte arbeta tillsammans med dig i Visma eEkonomi? Då ska du välja varianten Visma eEkonomi Start, den är helt kostnadsfri, men din kund kan då inte heller komma in i Visma eEkonomi. Däremot får din kund tillgång till alla siffror via Visma Ekonomiöversikt Start som också aktiveras i samband med att du aktiverar samarbetet.
  • Väljer du någon av de andra fyra varianterna kommer även din kund få till Visma eEkonomi. 
  • Väljer du någon av varianterna, Smart, Pro, Fakturering eller Bas, får du även välja vem som ska betala fakturan (du eller kunden) och om avtalet ska vara på 3 eller 12 månader.
  • Efter det klicka på aktivera samarbete nere till höger. Då kommer det gå ett mejl till din kund att de fått tillgång till Visma eEkonomi (Gäller ej Visma eEkonomi Start) och instruktioner på hur de loggar in.
Det kan även finnas fall där en kund till dig redan har Visma eEkonomi. Då ser alla stegen exakt likadana ut fram till att du ska aktivera samarbetet, då står det istället Skicka Förfrågan och då får din kund ett mejl om att de ska godkänna att du får tillgång till Visma eEkonomi. Väljer de ja, kommer eEkonomi dyka upp längst ute till höger på den kunden.

Du kan läsa mer om respektive variant inne i Visma Advisor.

Hoppas detta besvarar din fråga.

/Victor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Vill informera om att vi nu har gjort det enklare för kunder att acceptera byråns inbjudan till en samarbetstjänst. Läs mer om detta i foruminlägget Nytt sätt att acceptera ett samarbete »

 

/Amanda - Content Producer