Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Kan inte koppla upp till SQL-server - Byråstöd

Får felmeddelandet i rubriken. Detta är en nätverksinstallation där det fungerar att köra på servern och på en klient men inte på den andra klienten. SQL Server Browser är startad. Det finns kontakt från klientdatorn till servern, utdelade kataloger kan nås. Har testat att stänga av brandväggen på klient utan förbättring.
4 SVAR 4
Highlighted

Re: Kan inte koppla upp till SQL-server - Byråstöd

Ring supporten.

Bra med rapportering av alla problem här på sidan. Från Visma vill man inte prata om alla de problem som deras program skapar genom SQL.


Highlighted
ANSTÄLLD

Re: Kan inte koppla upp till SQL-server - Byråstöd

Hej JensB!

Har du testat att köra en reparation via Visma Assist Byråstöd på den klienten där du får felmeddelandet? Du hittar programmet under Startmenyn i Windows -Alla program - Visma Spcs - Visma Assist. Klicka på Visma Assist Byråstöd och välj Reparera Visma Byråstöd. Såg att du även har testat stänga av bandväggen på klienten, den kan även behövas inaktiveras på serven om det är brandväggen som ställer till det. Skulle inget av ovan hjälpa får jag be dig kontakta supporten så får vi felsöka vidare.

/Fredric 
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Kan inte koppla upp till SQL-server - Byråstöd

Reparera Visma Byråstöd gör jag varje dag för att reparera min SQL-server och det skall vara så har jag hört.
Highlighted
ANSTÄLLD

Re: Kan inte koppla upp till SQL-server - Byråstöd

Hej

Nej reparera Byråstöd ska du inte behöva göra varje dag. Det är bara om Byråstöd strular och det ska det inte göra heller varje dag. Det man i Administration är att göra Registervård och det kan vara en gång i veckan, om det var det du tänkte på.
Se också till att du regelbundet startar om din server och arbetsplats. Välj då alternativet Starta om
Har du sådana problem med att Byråstöd strular varje dag. Då har du antingen problem med installationen eller något i ditt nätverk. Då behöver du ringa oss på supporten så vi kan felsöka.

/Annica