Swedish match genomförde aktiesplit för snart 20 dagar sedan men koden för aktien har fortfarande inte uppdaterats. Varför tar det alltid så lång tid att uppdatera koderna vid exempelvis en split
I förra veckan genomfördes en split både i Hexagon och Investor. Aktierna fick nya ISIN koder men listan är inte uppdaterad i SPC Skatt. Påpekade samma sak för två veckor sedan när det gäller Epiroc, vilket ni rättade till efter att jag ringt supporten. Samtliga är storbolag på Stockholmsbörsen och uppdateringarna av koderna borde komma snabbare.
Hej på er!
Får be om ursäkt för ett något senare svar men var tvungen att kolla upp detta lite närmre. När det sker förändring på värdepapper, kurser och framförallt när de byter lista kräver detta manuell handpåläggning från oss för att uppdateringarna ska komma in i programmet. I dagsläget är vår rekommendation att du kontaktar supporten i de fall som du saknar värdepapper eller att befintliga inte är uppdaterade med korrekt kod.
Ha en fin dag!
/My
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.