Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Emfraden
MEDLEM

Kontroll av årsredovisningen hittade 1 varning(ar)

Jag har för avsikt att lämna in årsredovisningen digitalt via Visma Skatt & Bokslut Pro men får följande felmeddelande vid kontroll av årsredovisningen:

 

"Raden 'Belopp vid årets utgång' har ett värde som är felaktigt för kolumn 'Aktiekapital'."

 

Raden för belopp vid årets utgång är 90 953 kr och aktiekapitalet är 50 000 kr. Tillsammans blir detta ett eget kapital 140 953 kr. Jag förstår helt enkelt inte vad som menas med felmeddelandet. Aktiekapitalet (det bundna egna kapitalet) är väl separerat från det fria egna kapitalet som visas under "belopp vid årets utgång"? Det kan väl inte vara så att "belopp vid årets utgång" och "aktiekapital" ska vara detsamma?

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Det vi kontrollerar är att Belopp vid årets utgång i kolumnen Aktiekapital stämmer med raden Aktiekapital på Balansräkningen. De beloppen ska stämma överens. Jag tänker att vi får börja med att kontrollera så dessa summor är korrekta mot varandra för dig? 

/My 

I min årsredovisning syns inte någon kolumn "Aktiekapital" i sektionen Belopp vid årets utgång. Den borde rimligtvis vara 50 000 kr, men den finns inte med. I balansräkningen finns aktiekapital 50 000 kr med. Vad har jag missat?

Programmet visar bara kolumner med saldon. Om det till exempel är första året så finns det inget saldo vid årets början att hämta, så då får du lägga in det insatta aktiekapitalet manuellt. Det här kan vara ett sånt fall tänker jag så testa att markera Visa alla och lägg in beloppet i rutan.

 

Återkom om det inte löser sig för dig! 
/My