Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kvittens på inskickad deklaration - Visma Skatt

Visma skatt. Får man ingen kvittens av skatteverket när man skickar in deklaration över nätet? Vet någon?
  • Skatt
3 SVAR 3
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Vanligtvis när du skickar filer till Skatteverket får du en kvittens direkt på Skatteverkets hemsida. Fick du ingen sådan?
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Tack för svaret.

Nej, jag fick ingen kvittens på skatteverkets hemsida, såg inte (efter inloggning med ID) att filen överfördes.
Tittar man nu i skatteprogrammet under Export, markerar Exporterade, så finns det 2 filer som är exporterade. Att det är 2 filer beror på att jag inte fick någon kvittens från Skatteverket, då exporterade jag en gång till, samma sak igen, ingen kvittens. Jag får ringa Skatteverket och höra om de har blivit inlästa. Någon slags kvittens bör man få så att man vet att Skatteverket har mottagit filen.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Jag testade på Skatteverkets test av e-tjänster och jag får en kvittens direkt när jag har laddat upp filerna. Kvittensen säger mest om överföringen är okej. Den kvittensen kan du sedan spara ner på din dator eller skriva ut.

Det finns ingen återkoppling till Visma Skatt, så du kan inte där se om överföringen lyckats eller inte.

Hoppas att filerna förts över som de ska!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~