Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Paulasa
MEDLEM

Lägga till Revisor

Hej,

 

Hur lägger jag till revisorkonsulten till en del av mina kunder i min byrå? Blir det en kostnad för mig så att jag får fakturera kunden? 

Mvh Paula

2 SVAR 2
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Paulasa!

Beror på om det är en extern revisor eller en revisor på byrån. 

Extern (Kostnadsfritt) - Lägga till Revisor i Visma online på vardera kund som hen ska jobba med, då revisorn får läsbehörighet i eekonomi. Kan alltså inte göra något bara se över bokföringen etc i Visma eEkonomi-samarbetet. För att göra detta så går du in på Visma Online, sedan klickar du på företagsnamnet uppe till höger, därefter Användare och tjänster. Sedan Skapa användare och fyller i rätt användaruppgifter, därefter klickar du på Inställningar för revisor och bockar i Behörighet som revisor och sist klicka på Skapa

På byrån (Licens för advisor) - Lägg till revisorn som en användare i Visma Online på byrån, tilldela en advisor licens och lägg till den nya medarbetaren (som det heter i advisor) på vardera kunders uppdrag (Exempel: Pelles Snickeri som ni har ett samarbete i eekonomi med, till det samarbetet ligger ett kopplat uppdrag (tex redovisning), lägg då till medarbetaren på uppdraget på den kund som revisorn ska jobba med. Då får Revisorn en fullständig behörighet, dvs kan både se och göra ändringar i bokföring mm. 

Viktigt att nämna är att revisorsinlogg (första alternativet) bara går att ha i eEkonomi och inte övriga program i Visma online, tex skatt och bokslut pro eller ekonomiöversikt. Hoppas detta var till hjälp, om du har några andra frågor eller funderingar är du varmt välkommen tillbaka hit i forumet eller så kan du kontakta vår support. 

 

Ha en fortsatt fin dag!

// Anton

Paulasa
MEDLEM

Tack för hjälpen:)