Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lagt till noter i balansräkning som hamnar fel - Visma Bokslut

Jag har lagt till 2 noter till Balansräkningen, men de hamnar fel, 

 

De borde komma in på Tilläggsupplysningar, men hamnar direkt efter och på samma sida som Balansräkningen.

 

Hur flyttar jag dem till rätt plats?

 

 

Per-Olof 

1 SVAR 1
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej Per-Olof,

 

Om jag har uppfattat situationen rätt så har du i Visma Bokslut lagt till två noter i din balansräkning som har hamnat fel. Orsaken till detta kan bero på olika saker, såsom vilket regelverk du använder samt om ditt bokslut ska lämnas in digitalt eller ej. 

 

Som en initial felsökning rekommenderar vi att du tar följande steg: 

 

1. Gå in under Arbeta med - Årsredovisning

 

2. Markera en av noterna du har skapat i vänsterlistan, högerklicka på noten och välj Ändra. Kontrollera att noten är korrekt placerad i fältet Placera inom, annars kan du manuellt ändra vilken rad/rubrik noten ska hamna under. 

 

3. Via knappen Koppla not kan du också välja vilken rad i t ex. balansräkningen som noten ska kopplas till

 

Har jag missuppfattat frågan eller om problemet kvarstår är du varmt välkommen att återkomma, skriv då gärna vilka noter det gäller och vilket regelverk du använder dig av så felsöker vi vidare. 

 

Ha en fin dag!

 

/Agnes 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂