Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Noten inventarier, verktyg och installationer stämmer inte med balansräkning - Bokslut

Jag håller på och ska upprätta en Årsredovisning men får felmeddelandet vid tilläggsupplysningar "noten inventarier, verktyg och installationer  stämmer inte med balansräkning".  Har köpt bil för 382 735 kronor och gjort avskrivningar med 44 648 kronor. Har inte köpt mer inventarier och ska väl bara fylla i vid "Ingående anskaffningsvärden" fyller jag just i 382 735 och inte mer. Eller? Hur ska jag göra för att denna not inte ska dyka upp?
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Läggs på årets inköp. Inte ingående värde.
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej!

Har du köpt tillgången under året ska 382 735 ligga på raden årets inköp. Årets avskrivning ska ligga på raden för Årets avskrivning. 
Programmet gör sedan en kontroll med att summan i Utgående redovisat värde är samma belopp som du har i den rad i balansräkningen som nothänvisningen ligger i. Om dessa belopp stämmer och du ändå har en diff i bokslutskontrollen, gå till noten och tryck på knappen Ändra uppe till höger och sedan Koppla not. Välj Urval alla längst ner och kontrollera så att noten bara är koppla mot en rad i balansräkningen, och att det är mot rätt rad. Kolla igenom hela listan så att det inte är flera markeringar för då får du en varning i bokslutskontrollen. 

Om du inte får ordning på detta så kontakta oss via chatt eller telefon så vi kan hjälpa dig att felsöka mer varför du får en varning på detta. 

//Linnea