Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Önskvärda funktioner - eEkonomi

Vad jag förstått önskar Visma nu att alla går över i visma e-ekonomi. Och visst verkar det smidigt att ha allt i "molnet". Som redovisningsbyrå vore det dock bra om det var vi som "ägde" redovisningen, d.v.s. kan ge rättigheter till kunden om de så önskar, men det är vi som har kontrollen över e-ekonomi. Önskar alltså att det är mer likt administration på det viset. Där har vi full kontroll över kundens redovisning och önskar kunden byta byrå, översänder vi en säkerhetskopia till nya byrån.

Vidare önskas också att det går att skriva ut verifikation ur systemet, som det är idag blir det en skärmdump och den är mindre snygg. Det går att skriva ut en verifikationslista, men det är inte det jag vill ha. I administration finns skriv ut verifikation och det vore önskvärt om det fanns samma funktion i e-ekonomi.

Utskriftcentralen.. Varför är inte kontobocken ifylld default på resultat- och balansrapporterna?

Autocollect, varför har inte e-ekonomi tillgång till denna supertjänst?

Skall bli spännande att se utvecklingen av systemet 🙂

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

I eEkonomi kan ni ha två olika typer av byråsamarbete. Ett samarbete innebär att kunden har full behörighet, det vill säga att de kan läsa allt och skapa allt i programmet.

Det finns även en annan behörighet där ni som redovisningsbyrå har full kontroll över kundens eEkonomi. Detta samarbete är gratis, det vill säga att eEkonomi kostar ingenting. Däremot har inte kunden tillgång till programmet i detta läge. Är det någon specifik behörighet ni önskar att ni kunde ställa in i programmet?

Skulle din kund byta byrå, så avslutar de samarbetet med er. Då kan den nya byrån bjuda in till samarbete på nytt och de kan fortsätta där ni avslutade.

Vad gäller att skriva ut en verifikation så kan du göra detta. Antingen genom att gå in under Bokföring - Verifikationer - Klicka på verifikationen du vill skriva ut och skapa PDF. Det andra alternativet är att skriva ut en verifikationslista under Bokföring - Utskrifter, här får du välja hur många verifikationer du ska skriva ut. 

Gällande bockrutan att konton ska visas på utskriften är denna urbockad. Jag kan absolut ta det vidare som ett förbättringsförslag att rutan möjligen sparas ifylld om du använder dig av denna funktion. 

I dagsläget är inte Autocollect kompatibelt med eEkonomi. Vi hoppas på denna funktion i framtiden men är ännu inget som är bestämt eller genomfört. Du kan gärna följa tråden för Autocollect till eEkonomi, som uppdateras vid en ändring.

Det händer mycket framöver och eEkonomi är en produkt som ständigt utvecklas. Det är därmed väldigt tacksamt när ni användare kommer med tips och förbättringsförslag - allt som kan göra produkten bättre!

Hoppas detta besvarade din fråga.

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna

Jag tycker det är både bra och viktigt att kunden "äger" sin egna redovisning. Det är kunden som har bokföringsskyldighet och ansvarar för arkiveringen så det är bara positivt med denna utveckling att företagaren har en bättre inblick i sitt egna företag.

 

Sen är det många funktioner och finesser som kan filas på så att det blir bättre för både oss konsulter och för företagaren.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100