Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Räknas ingen skattereduktion för fastighetsavgift

I skatteuträkningen beräknar inte programmet skattereduktion för fastighetsavgift när det ska göra det. På bilagan med skatteuträkning till blanketten Inkomstdeklaration 1 har skatteverket tagit med det men inte programmet! Det är exakt samma uppgifter inmatade i programmet som finns på den utsända blanketten. Jag kan inte hitta något (grunduppgifter etc.) som jag ska mata in någonstans i programmet för personen i fråga.

Och det som skatteverket gjort är korrekt enligt reglerna. Jag får samma resultat när jag utifrån reglerna räknar ut manuellt. 

  • Skatt
1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan!

Om du på fastigheten i programmet har satt markering för Reduktion av fastighetsavgift så ska det bli en reducering sålänge man uppfyller kraven som finns. Det är svårt att säga varför det inte fungerar hos dig, om det till exempel kan vara så att du fyllt i mer på deklarationen än vad Skatteverket har förtryckt så kanske kraven ändå inte uppfylls, men eftersom jag inte ser din deklaration framför mig är det svårt att avgöra. 

Om du vill att vi kikar på det en extra gång så är du välkommen att kontakta oss på supporten via chatt eller telefon, på sätt kan vi kika på det tillsammans i ditt program direkt. 

Ha en fin dag! 🙂 
/My