Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jan Edlund
MEDLEM

SIE export från Visma Skatt & Bokslut Pro och begränsning av antalet bilagor.

I Visma Bokslut så är vi vana vid att kunna skicka SIE-4 fil till revisor direkt från programmet. Fungerar det på liknande sätt i Visma Skatt & Bokslut Pro?

Jag hittar inte den funktionen. Vill ju inte skicka till E-Ekonomi innan revisorn har godkänt bokslutet :).

 

När jag ändå är här så är det mindre bra att det bara går att läsa in 12 digitala kopior per konto. Jag brukar lägga in kopior på alla anläggningstillgångar i bokslutet som sen hänger med år efter år för att ha koll på dessa. Varför denna spärr?

 

 

2 SVAR 2
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

I dagsläget kan du exportera dina bokslutsverifikationer i Visma Skatt & Bokslut Pro, det gör du enligt instruktionen i vårt skrivna hjälpavsnitt Kan jag exportera bokslutsverifikationer som jag skapat i Visma Skatt & Bokslut Pro?, detta kan du göra innan du gjort överföringen och skickar denna filen tillsammans med en SIE-fil du exporterat från Visma eEkonomi under Inställningar - Import och export. 
Jag förstår att det hade varit smidigt att kunna göra allt detta i samma programdel precis som du kan i Visma Bokslut och det är absolut en funktion som vi just nu ser över till framtida versioner. 

Vad det gäller de digitala kopiorna får jag be att återkomma, ska kontrollera om det finns en anledning till spärren så hör jag av mig till dig här så fort jag har mer information. 

Trevlig helg! 
/My 

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej igen! 

Nu kommer jag med en återkoppling på din andra fråga gällande de digitala kopiorna. Idag är det en begräsning på 12 i tjänsten främst för att översiktsvyn för bilagorna inte blir optimal vid fler bilagor men det är inget som är skrivet i sten. Vi vill gärna ha lite av din input i frågan också.
Hur arbetar du med bilagorna idag?
OM det ska finnas en annan begränsning, vad är då ett rimligt antal tycker du?

Du får gärna återkomma! 🙂 
/My