Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sökvägar ändras vid uppdatering av Visma Lön

Jo, när vi uppdaterar Visma Lön så ändras alla sökvägar vi ställt in till den som är standard, t.ex. Fora, Collectum m.m.. Vilket då är ett ofog och man kan undra varför!!. Så efter uppdatering så är det bara att söka sig fram till den standard vi bestämt. Vi använder ju då Visma Byråstöd och lägger då alla filer direkt under kundens bibliotek vilket då är jättebra i och med att det är lite olika vem som gör vad.

Och en sak till, om man ställer in en exportväg till t.ex bankfil under Företagsinställningar så är den tydligen endast kopplade till den användare som då gjorde den. Så om lönen görs av en annan anställd nästa gång så måste man ställa in den vägen själv.  Så efter en uppdatering så får vi lägga ner lite tid på att återställa alla sökvägar, var för sig och i varje kund..... så ge katten i att ändra sökvägarna...pleeeeeease....

5 SVAR 5
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej @AccountantfromHell_singland 

Tack för din återkoppling, vi har inget konstaterat fel angående sökvägar och att de ska kunna ändras vid en uppdatering. Den idén jag har är att du kontaktar oss vid nästa uppdatering så vi kan koppla upp oss och titta på din dator för att se hur ditt operativ beter sig vid uppdateringen. 

Det är svårt för oss att veta vad som kan ha gått fel nu eftersom uppdateringen är genomförd och klar. 

 

Vänligen 

Jesper

Hejsan. Kan vi iofs göra men det har, så vitt vi vet, varit så här jämt.  Mitt operarativ har nog inget med det här att göra. Vi har nu Windows 10 och det var lika med Windows 7. Och med tanke på att jag uppdaterar utanför ordinarie arbetstid (för att inte störa personalen) så blir det väl en helg eller möjligen en kväll;-)

En helt annan sak men även det gäller vad som händer vid uppdatering gäller Byråstöd.  Vid uppdateringen så händer det ibland, för ofta, att programmet återställer brandväggsregler. Ni öppnar upp en port för åtkomst inom nätet. Vi har W-lan och uppdelat nät, vilket inte är några konstigheter men det förstörs varje gång... nästan.  

Hej @AccountantfromHell_singland 

Generellt händer detta vid installation av Byråstöd Undantag för SQL-servern (.EXE) Port 1433 & 1434 öppnas för konfiguration av SQL-servern I ditt fall vet vi lite för lite om vad som förändras i din brandvägg vid installationen, kanske kan ovanstående ge dig någon ledtråd om vad som händer och hur ni kan göra för att undvika förändring framöver.

Vi har inte kunnat se att andra kunder upplever samma problem. 

 

Vänligen 

Jesper

 

Mm Problemet är att den samtidigt raderar/skriver över existerande inställningar. 

Hej! @AccountantfromHell_singland 

 

För att kunna undersöka ditt problem närmare skulle jag önska att du kontaktar vår support på 0470-706200. 

 

Vänligen 

Jesper