Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Uppdateringar i Skatte programmet för deklarationen 2019 pga krispaketet?

Om jag förstått saken rätt så innehåller krispaketet ändringar i beskattningen som även påverkar årets deklaration. Ett exempel är 100% i periodiseringsfonder. Vet inte om jag uppfattat detta riktigt. Men om det är så kommer det att uppdateras i skatteprogrammet när regeringen har fattat sina beslut. Undrar bara så jag inte ska sitta och göra om deklarationer som jag redan lämnat in.

  • Skatt
4 SVAR 4
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Katarina! 

Vad bra att du hör av dig till oss.

Vi har skapat ett inlägg som heter Utökad avsättning till periodiseringsfond för enskilda firmor och delägare i handelsbolag där vi samlar all information vi har gällande detta och även uppdatera när ny info kommer. Troligtvis kommer det innebära en uppdatering av ditt program men håll utkik i tråden så uppdaterar vi där. 

 

Ha en fin fredag!
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, jag har Visma Skatt, laddade ner version 2019.23, men kan fortfarande inte göra 100% avsättning till p.f. tacksam om Du tipsar. vad är Visma Enskild firma 2020.01?

 

Hejsan, 

Det krävs en inställning för att programmet kunna göra avdrag för periodiseringsfond med mer än 30 procent av underlaget. Du behöver ha markera en särskild inställning på sidan Grunduppgifter i Visma Skatt. Du kan läsa mer om detta i våra versionsnyheter
Kan det vara denna markering som fattas? 

 

Visma Enskild Firma är ett annat äldre bokföringsprogram vi tidigare sålt. Kunder som köpt detta kan fortfarande använda det men inget vi har nyförsäljning på idag. 

Hör av dig om det inte löser sig för dig! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

tack för snabb respons, ha en bra dag!