Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utseende på digital årsredovisning

Utseendet på den digitala årsredovisningen är jag inte nöjd med. Jag har kontakta Visma och påtalat detta men fick till svar att man inte kan göra vissa ändringar och att det är så Bolagsverket vill ha det men detta ställer jag mig tveksam till. Det gäller t.ex överskrifter och kursiva rader som i  balansrapporten är med fet stil men inte i resultatrapporten vilket inte ser snyggt ut. Jag förstår inte varför man inte har gjort dessa mallar enhetliga, är detta en miss eller ligger det något annat bakom detta?

Detta ska man inte själv behöva sitta och ändra, tar ju massor av tid.

Jag är av den gamla sorten som tycker det är trevligt om man kan leverera ett snyggt underlag att presentera för företaget.

 

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det verkar tyvärr inte som att utseendet är nån prioriterad grej längre, utan det handlar bara om att få in en radda siffror som kan läsas av automatiskt.

Jag använder BL bokslut, och där läggs det in ett extra sidbryt mitt i resultatdispositionen, så en ÅR som jag har på 6 sidor blir plötsligt 7 sidor när den ligger uppe, och ser inte klok ut.

Men Bolagsverket och BL skyller bara på varandra, så jag har gett upp.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Maribo,

 

Vi kommer att se över överskrifter och kursiva rader i kommande versioner av programmet så utskrifterna kommer vara snygga och enhetliga. Själva uppställningen till Bolagsverket är inget vi kan påverka precis som mina kollegor sa. 

 

Trevlig helg!

 

/Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar, då vet jag det:)