Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Visma Skatt & Bokslut Pro (Årsavslut) för privatperson-kommer inte åt deklarationsblanketterna

Hej!

Försöker testa  Visma Skatt & Bokslut Pro (Årsavslut) - privatperson för första gången för att testa K10:a-funktionen. 

Har lagt upp kunden som privatperson i Advisor, valt uppdrag deklaration enligt vad jag kunnat läsa mig till, aktiverat samarbetet Visma Skatt & Bokslut Pro. Dit är allt väl men när jag går in på Visma Skatt & Bokslut Pro vill systemet att jag ska ställa in räkenskapsår vilket känns märkligt. Kommer inte åt fliken årsavslut där deklarationsblanketterna finns, den är låst. Har testat att lägga till ett räkenskapsår men det hjälper inte. Vad gör jag för fel? Kan verkligen inte klura ut hur det är tänkt. Upplever att det känns som att det är ett bolag upplagt men har kontrollerat och det är privatperson som är valt som företagsform. Fanns dock ingenstans att fylla i personnummer, jag fyllde i under organisationsnummer på kunden då det stod organisationsnummer/personnummer på annat ställe. Kan det vara felet? Går ju dock inte att spara kund utan att ange organisationsnummer så antar att det är där personnumret måste stå när det gäller en privatperson? 

 

Tack på förhand! 

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Cecilia! 

Du verkar ha gjort helt rätt från början, personnummer fylls i i fältet Organisationsnummer men har typen Privatperson i Visma Advisor och när du startar Visma Skatt & Bokslut Pro (Årsavslut) för kunden får du fylla i ett räkenskapsår vilket du också verkar gjort. Så långt är allt korrekt. Det jag misstänker fattas och gör att Årsavslut är låst är att perioden inte startats, lägger in en bild nedan. 

När du klickat på Starta period ska du komma åt Årsredovisning och i med detta alla deklarationsblanketter m.m. Jag tänker att vi börjar här, skulle det fortfarande inte fungera så får du gärna återkomma. Har du i det fallet en bild på hur det ser ut hos dig skulle det också hjälpa. 🙂 

Ha en trevlig helg! 
/My