Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

2019 års resultat till eget kapital

Jag får inte totalen nollad. Jag har Av någon anledning gjorde jag en korrigering för ett år sedan. Har sedan gjort några felaktiga försök. Har även fått hjälp av Visma support och fick veta hur man ska göra rätt och den verifikationen är nu riktig. Men jag har mina tokigheter kvar. Ska försöka bifoga några beskrivande  bilder. Hoppas på råd så att det blir rätt.

saldolista.JPG

kontoanalys.JPG

3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

Ditt fel ligger på föregående år och följer därför med till innevarande. Är något bokfört fg år efter att årets resultat bokfördes? 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för ditt svar. jag har kollat och ser att jag inte gjorde rätt 2019 12 31.

Jag hade bokfört 2099 årets resultat

2925 eget kapital

istället för             8999 årets resultat

2069 årets resultat

2020 0101 hade jag bokfört 2099 årets resultat

2925 eget kapital 

igen och gjorde en ändringsversion av detta. Så har det varit detta år tills jag ska göra en ny årsavstämning. Har inte kunnat hitta felen själv. 

Hur går jag nu tillväga? Låser upp 2019 och gör en korrekt verifikation samt en korrigeringsverifikation. Eller gör dessa procedurer på 2020 som jag ännu inte låst. 

Hej @Fd medlem 

Såg ditt andra inlägg som du också skapade (Rätta felbokfört årets resultat 2019) och visste inte riktigt i vilket inlägg du ville ha svar så nu blev det i detta inlägget. Hoppas det är okej! 

Det är tekniskt möjligt i programmet att låsa upp räkenskapsår 2019 och göra justeringar där, men helt ärligt så vågar jag inte säga om det är något du bör göra. Jag misstänker att deklarationen för 2019 är inlämnad sedan länge och jag vet inte vilka konsekvenser det skulle få om du låser upp året och går in där och ändrar.. Jag är inte heller rätt person att avgöra hur det felaktigt bokförda resultatet påverkat föreningen. 

Det låter som att du har kläm på hur du borde bokfört och hur årets resultat ska bokföras i framtiden, men mitt råd till dig är att kontakta en redovisningskonsult för att bolla vilken väg som är rätt att gå med föreningens bokföring.