Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ryan_Goodall
MEDLEM

Ang nya kvittolagen

Hejsan!

 

Har en fråga ang nya kvittolagen som träder i kraft nu den 1:a Juli 2024.

Den nya lagen säger att man ej behöver spara papperskvitton längre så länge man digitaliserar kvittot. Man skall helt enkelt kunna kasta orginalkvitton om man har en digital kopia vilket inte har varit tillåtet tidigare. Gäller detta retroaktivt för min bokföring? Kan jag gå tillbaka och digitalisera mina papperskvitton för 2023, 2022 osv och slänga kvittona när jag väl scannat allt? Eller gäller lagen bara för all bokföring efter 1:a juli 2024? Jag ställde frågan till skatteverket men de sa att lagen är för ny och kunde ej svara på det. Någon här som är insatt?

 

Mvh, Ryan

2 SVAR 2
Joachim E
MODERATOR

Hej

Det gäller även retroaktivt så länge du har digitaliserat alla tidigare underlag. 

/Joachim

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Halloj @Ryan_Goodall !

Jag vill bara kika in och tipsa om ett webbinarium som vi kommer ha i september där vi pratar om just detta: vad som gäller i samband med lagförändringen och hur vi rekommenderar att man gör med både nya och gamla grejer.

Du kan läsa mer och boka här: https://vismaspcs.se/utbildning/visma-eekonomi/webbinarium-uppdateringar-i-bokforingslagen-och-bye-b...

Webbinariet spelas in och kommer finnas på vår youtubekanal i efterhand om tiden inte passar.

Ha en fin sommar!

 

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~