Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Markus14
MEDLEM

Ångrad kredit faktura

Hej, jag ha råkat krabba till det lite.

 

Råkade skicka en faktura till fel kund, råkade kreditera denna obetalda faktura istället för att ångra den.

Så jag ångrade den krediterade fakturan med resultatet att den hamnade som debit faktura igen i obetalda fakturor utan möjlighet att ångra fakturan! 

Hur gör jag nu för att "få bort" denna faktura som inte ska betalas?

 

Mvh Markus 

5 SVAR 5
AnnicaL
CHAMPION

Hej Markus,

Du bör kunna göra en "manuell" kreditnota som du sedan kan kvitta mot den öppna fakturan. Med manuell menar jag alltså att du gör en faktura där du skriver in samma uppgifter som på den obetalda fakturan, i stället för att göra det från själva fakturan. 

Att ångra en faktura innebär att skapa en kreditnota som kvittas automatiskt, så på det sättet var det inte helt fel att göra en kreditering, som du gjorde. Det var bara nästa steg som väl blev tokigt 😉 

 

Lycka till! 

 

Ja det gick lite fort där, man ska tänka innan man klickar 😉

 

Tusen tack mycket bra tanke som jag tror kommer fungera, men är lite osäker på själva steget när jag ska kvitta fakturorna mot varandra, tänker du att jag registrerar en in och en ut betalning på samma datum bara? Som om den hade blivit först betald, sen återbetald fast det aldrig vänt några pengar på bank kontot?

 

Mvh Markus 

Jag har för mig att du får åtgärdsalternativet Kvitta på kreditnotan men inte på fakturan.  Om inte kan du betala båda mot bankkontot så tar de ut varandra, som du själv föreslog.

 

Det fungerade helt perfekt med kvittningen. Tusen tack för hjälpen! 

 

Med vänlig hälsning Markus

Skönt!