- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Återbetalning av kundfaktura från 2022 som är dubbelfakturerad och kunden har betalat in dubbelt
Har en faktura som skall betalas tillbaka till kund - där jag tyvärr tror att hanteringen blivit felaktig i bokföringen. Dvs den har krediterats och kvittats men någon återbetalning är ej genomförd! Hur kan detta hanteras?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @AndEng
Tack för att du skriver till oss i forumet.
Beroende på hur det ser ut hos dig så bör du kunna ångra kvittningen och sedan matcha det utbetalda beloppet för kreditfakturan med bankhändelsen. Detta förutsätter att du inte har gjort några manuella bokföringstransaktioner.
Det framgår inte riktigt om hela ursprungsfakturan är betald och matchad mot en bankhändelse eller om du har kvittat kreditfakturan. Möjligen rör det sig om en delkreditering där du endast kvittat en del. Många följdfrågor som du märker men jag vill inte ge dig en lösning utan att veta hur det ser ut.
När det gäller denna typ av forumfråga ser lösningen olika ut beroende på vad som är gjort, hur hanteringen gått till och vilka förutsättningar som finns. Därför kommer du att behöva kontakta vår support så hjälper vi dig fortsatt i den kanalen istället.
Varmt välkommen att kontakta supporten
//Tinna
