Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AndEng
MEDLEM

Återbetalning av kundfaktura från 2022 som är dubbelfakturerad och kunden har betalat in dubbelt

Har en faktura som skall betalas tillbaka till kund - där jag tyvärr tror att hanteringen blivit felaktig i bokföringen. Dvs den har krediterats och kvittats men någon återbetalning är ej genomförd! Hur kan detta hanteras?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @AndEng 
Tack för att du skriver till oss i forumet.

 

Beroende på hur det ser ut hos dig så bör du kunna ångra kvittningen och sedan matcha det utbetalda beloppet för kreditfakturan med bankhändelsen. Detta förutsätter att du inte har gjort några manuella bokföringstransaktioner.

 

Det framgår inte riktigt om hela ursprungsfakturan är betald och matchad mot en bankhändelse eller om du har kvittat kreditfakturan. Möjligen rör det sig om en delkreditering där du endast kvittat en del. Många följdfrågor som du märker men jag vill inte ge dig en lösning utan att veta hur det ser ut.

 

När det gäller denna typ av forumfråga ser lösningen olika ut beroende på vad som är gjort, hur hanteringen gått till och vilka förutsättningar som finns. Därför kommer du att behöva kontakta vår support så hjälper vi dig fortsatt i den kanalen istället.

 

Varmt välkommen att kontakta supporten
//Tinna