Ska göra årsredovisningen. I fliken Inlämning står det Balansräkningen föregående år balanserar inte.
I Balansräkningen där är det en differans mellan tillgångar och skulder.
Men i Själva Visa eEkonomi ser jag ingen differens, och när jag läser in bokföringsvärdena så är det heller ingen differens
Beloppet som diffar är samma som jag kan hitta i eEkonomi från tidigare år 2019, 4213 kr
Men jag har bokfört om vinsten till balanserat resultat, för varje år fram t o m 2020
Någon som vet hur kan jag bokföra bort den summan helt enkelt ?
Hej!
Tack för din fråga. Det låter underligt att du har en differens i årsredovisningen men inte i programmet. Jag skulle säga att det bästa är att du kontaktar vår support som kan hjälpa dig med det programmässiga och kan vid behov skärmdela för att hjälpa dig vidare. Du får gärna återkomma i denna tråden om du får något svar som kan hjälpa andra användare i forumet, eller om du behöver hjälp med det bokföringsmässiga sedan.
Ha det fint!
Josefine
Hej Tack för svar
Ja det verkar lite märkligt då det balanserar i själva visma programmet , men inte när man har överfört till årsavstämningen
Jag har kontaktat support, via telefon men fick rådet att gå vidare med frågan i detta forum. Men kan ju tycka att supporten borde kunna göra en felsökning , skärmdela m m
Hej lanttosusanne!
I det här scenariot är det inte helt lätt att avgöra när det är programrelaterat eller om problemet är kopplat till bokföringen.
Jag har tittat på detta ytterligare en gång tillsammans med mina kollegor, utifrån det du har beskrivit i frågan så finns det ingenting i din bokföring som pekar på varför du får en differens i Deklaration & Årsredovisning. Detta gör att vi tror att det är något programrelaterat.
Vår bedömning är att vi behöver koppla upp oss mot dig för att felsöka i din miljö.
En kollega till mig har försökt kontakta dig under förmiddagen men fick inget svar, så jag skulle vilja be dig att ta kontakt med vår support när du har möjlighet. Vi har skapat ett ärende med ärendenummer 49779 som du kan ange när du fått kontakt med en supporttekniker.
I ärendet har vi hänvisat till forumtråden så att de direkt kan påbörja felsökning.
Du får väldigt gärna återkoppla här i tråden när du har fått hjälp, då det kan vara god hjälp för andra användare också.
Varmt välkommen tillbaka till forumet!
/Tinne
Hej
Tack så mycket för svaret. Ok jag ska kontakta supporten när jag får tillfälle om detta. Så bra att det är skapat ett ärendenummer för detta.
Det måste ju vara något programrelaterat eftersom det balanserar när vi överför till årsredovisningen , men inte i fliken årsavslut.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.