Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bilförmån bara vissa månader

Hej,funderar på att leasa en ny företagsbil (i mitt eget aktiebolag) med passagerarutrymme och genom nettoavdrag förmånsskatta för detta.Har koll på vad förmånsvärdet o.s.v. kommer bli, men:Kan jag ta upp bilförmånen endast de månader då jag använt bilen privat, vilket sannolikt inte kommer att ske varje månad?kör ca 5.000-6.000 mil/år i tjänsten, givetvis finns elektronisk körjournal som visar all användning av bilen.

3 SVAR 3
sivlai
MEDLEM

Om du gör ett nettolöneavdrag blir det ingen förmån så du behöver inte förmånsbeskattas då.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag tänker att jag även avstår nettolöneavdraget de månader bilen inte använts privat
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Jag har kikat runt lite angående Nettolöneavdrag för att försöka hitta vad som är korrekt hantering, men har inte lyckats hitta något för att kunna ge dig råd kring detta.

Det finns kanske andra användare här på forumet som har erfarenhet av hur det kan/bör hanteras som kanske vill dela med sig.
Annars får jag be dig kontakta Skatteverket eller en Redovisningskonsult för vidare hjälp.

Det enda jag hittade på Skatteverkets sida om Nettolöneavdrag, var dokumentet Löneväxling.

Ha en fin dag
/Susan