Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra Fastighet

Jag har använt Visma eEkonomi i mitt jord/skogsbruk m.m.

Problemet är att jag inte la in fastigheten som en tillgång från början. Hur kan jag göra för att rätta till detta? 

Vilka konton använder jag? Antar att det blir som en egen insättning?

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej! 

Detta var inte helt lätt att svara på måste jag erkänna. Det är så pass många faktorer att ta hänsyn till som är viktiga och för att det ska bli så fördelaktigt för dig som möjligt. Jag har försökt läsa på mer och försökt hitta information, i de flesta fall så hänvisar man till en redovisningskonsult för att man ska få så bra och korrekt hjälp som möjligt. Jag tänker att det bland annat beror på när du startade upp din bokföring nämligen. På vår hemsida Hitta redovisningsbyrå kan du söka efter en konsult eller byrå som kan hjälpa dig, de kan även eEkonomi. 

Vi har en forumtråd som heter Köp av jordbruksfastighet, möjligen kan den hjälpa dig i tankegångarna här. Kanske någon användare i forumet har mer koll på vad som gäller också? Flika gärna in 🙂 
 

Får du svar på din fundering på annat håll så är du mer än välkommen att återkomma i tråden, om du till exempel vill ha hjälp med hur detta ska läggas upp i eEkonomi. 

Ha en fin dag! 
/My