Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Bokföra avgift till Bolagsverket för verklig huvudman

(updated by Lisa Henriks COMMUNITY MANAGER ‎2019-11-11 16:58 )

Vilket konto är lämpligast att använda när man bokför en avgift till BV för verklig huvudman?

6 SVAR 6
NY MEDLEM

Re: Vilket konto är lämpligt att använda när man bokför en avgift till BV för verklig huvudman?

Kör på 6992 - Övr ext kostn, ej avdr.gilla
NY MEDLEM

Re: Vilket konto är lämpligt att använda när man bokför en avgift till BV för verklig huvudman?

okej, tack. En annan fråga då. Om man köper en serviceskiva (parkeringsskiva) som alla i företaget kan använda sig av vid behov. Hur ska jag bokföra detta? 
NY MEDLEM

Har inte stött på just den kostnaden tidigare, men den borde väl vara avdragsgill så boka den mot 6991 - Övriga ext kostn, avdragsgilla
NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Hur ska man bokföra avgift till Bolagsverket för huvudmanregistrering ? Är den av....

Avgift till Bolagsverket för registrering av huvudman. Är den avdragsgill? Vilket konto gäller
NY MEDLEM

Jag tänker att företaget är befintligt och att kostnaden då borde vara avdragsgill och att det borde gå fint att bokföra på 6991.
Highlighted

ävenså konto 6590 som också är användbart för Administrativa Främmande  Tjänster

Mikael