Jag ska bokföra en bankavgift, men undrar vilket av alternativen jag ska välja under bokföringshändelse? Detta är första gången jag bokför med visma, så det är lite förvirrande!
Löst! Gå till lösning.
Hej
På första raden "Bokföringshändelse" väljer du "Övrigt uttag".
På andra raden som bytt till "Bokföringsförslag" väljer du "Bankkostnader uttag" och får då konteringen automatiskt på konto 6570 Bankkostnader.
Vänliga hälsningar
RoffaK
Tack för svar!
Tänkte passa på att ställa ännu en fråga till dig. När jag har fått in en betalning från kund så ser jag inga alternativ om att skicka kvitto. Finns inte det i Visma?
Hej
En betalningsbekräftelse går att ordna. Bifogar nedan Vismas anvisningar hur man gör.
För att skicka ett kvitto på en betalning som har gjorts i Visma eEkonomi Smart kan du följa instruktionerna för att registrera inbetalningen och sedan skapa en betalningsbekräftelse. Här är stegen du bör följa:
När du fått full betalning för din faktura kan du skapa en betalningsbekräftelse till din kund genom att öppna fakturan och välja Skapa betalningsbekräftelse som pdf under knappen Skicka eller skriv ut. Observera att detta alternativ endast är tillgängligt om fältet Betalningsvillkor är satt till X antal dagar netto på kunden 1.
Om du behöver ytterligare hjälp med detta, tveka inte att kontakta supporten hos Visma Spcs för personlig assistans.
Vänliga hälsningar
RoffaK
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.