Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Linda Nilsson
MEDLEM

Bokföra gratis resa

Jag jobbar främst som influencer, receptkreatör och hälsocoach. Jag har fått en inbjudan att delta på en resa utomlands i tre dagar. Det är ett företag som säljer glutenfria produkter som bjudit in mig och de täcker alla kostnader så som resa, mat, evenemang och boende. Det har inte förekommit något krav på motprestation från min sida att dokumentera resan och göra reklam för deras produkter. Min fråga är, ska detta bokföras och hur i så fall? Företaget kommer göra alla bokningar osv så jag kommer aldrig se några kvitton och då blir det svårt att veta hur jag ska registrera det om det ska göras. Räknas resan som en lön så jag ska betala inkomstskatt?

Jag har ett aktiebolag och är ensam i företaget och har inte registrerat mig för lön ännu eftersom att jag startade företaget förra året och har velat bygga upp ekonomin lite innan jag börjar plocka lön. Jag har inte bestämt om jag ska följa med på resan ännu för jag vill veta så det blir rätt först.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Linda Nilsson 

Tack för att du kontaktar oss. 

Jag tror inte att du ska behöva bokföra detta men däremot kanske du kommer att bli förmånsbeskattad. Du behöver vända dig till kompisarna på Skatteverket och ställa frågan till dem. När du vet hur det ska hanteras hjälper vi gärna till med hur du ska bokföra. 

Trevlig helg!

/Tinna