Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra hyra av kontorsmöbler - eEkonomi

Vi hyr kontorslokaler i dagsläget och vi hyr även kontorsmöbler.
När båda avgifterna kommer på en och samma faktura lägger vi in dem under konto 5010 Lokalhyra.

Men nu har vi hyrt in extra kontorsmöbler, som skrivbord, stol m.m. och den fakturan kom separat.

Vilket konto ska hyra av kontorsmöbler bokföras under?

Samt, ska vår utgift för kombinerad lokal- och möbelhyra egentligen bokföras under konto 5011 för Kontorslokal?

Tacksam för hjälp.
2 SVAR 2
KjellP
CHAMPION

5220 skulle jag föreslå att använda. Det är ett konto för hyra av inventarier.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack så mycket!