Hej igen!
Du kan ha tre olika resultatenheter och till varje resultatenhet kan du sedan lägga upp flera olika kostnadsbärare. Ett exempel skulle kunna vara att kalla en resultatenhet för Tävling och sedan lägger du upp Västgötaspelen som en kostnadsbärare. Framöver kanske det sedan blir fler tävlingar tänker jag och då lägger du upp dessa också som kostnadsbärare under resultatenheten Tävling.
När du sedan t.ex. registrerar en leverantörsfaktura väljer du samma konton som du brukar. Som du ser i min bild nedan har det lagts till en ny kolumn som heter Tävling (som jag döpt en resultatenhet till) där du kan hämta upp Västgötaspelen som är en kostnadsbärare. Det är på raden med kostnadskontot du hämtar kostnadsbäraren och på så sätt har du markerat att kostnaden tillhör just Västgötaspelen. Du kan markera både på kostnads- och intäktskonton och kan på så sätt sedan skriva ut en resultatrapport för just Västgötaspelen.
Detta är bara ett exempel på hur du skulle kunna använda det, men jag hoppas att du hänger med på principen och hur det fungerar med resultatenheter och kostnadsbärare. Tack för tipset om att göra en supportfilm som visar exempel, vi ska försöka ordna det.
Om du har fler funderingar får du gärna återkomma.