Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra miljöersättningar från jordbruksverket

Hej! Hur bokför jag de två olika miljöersättningar jag fått från jordbruksverket? Det ena gäller miljöersättning för betesmarker och slåtterängar och det andra gäller ersättning för hotade husdjursraser.

Jag har enskild firma.

4 SVAR 4
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Ellen! 

Jag har försökt hitta lite information om detta och min första följdfråga till dig är om detta är skattepliktigt eller ej? 
Är det ett så kallat miljöstöd detta står för? Hittade nämligen lite om det på skatteverkets hemsida för Bidragsfinansierad verksamhet och det kanske passade vad du skrev ovan. 


Återkom gärna så fortsätter vi kika på det tillsammans! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej och tack för svar!

I mitt beslutsunderlaget för utbetalningen jag mottog från Jordbruksverket hittar jag ingen info om det är skattepliktigt eller ej, hittar heller ingen info om det någon annanstans. I beslutsunderlaget står iallafall samma summa under "Belopp före eventuella avdrag" som under "Belopp efter avdrag", om det kan vara till hjälp. Jag tänker att jag får ringa Jordbruksverket och kolla på måndag om jag inte lyckas hitta något om det på annat sätt under helgen. 

 

Ja det är miljöstöd det rör sig om!

 

Hälsningar Ellen

Hej!

Du får gärna återkomma med det svar du får från Jordbruksverket, för det kanske kan hjälpa andra här.

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Svaret jag fick från skatteverket var att det ska ses som näringsbidrag och tas upp som en skattepliktig intäkt.