2019-02-22
07:59
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-02-22
07:59
Bokföra provsmakning inför öppning av restaurang
Jag har kvitton som jag inte vet hur jag ska bokföra? Vi har öppnat en franchiserestaurang och innan vi gick med var vi ute och test-åt på andra restauranger i kjedjan för att hitta inspiration och kolla läget helt enkelt. Vad kan jag bokföra den kostnaden på?
Svara
4 SVAR 4

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-02-22
08:20
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2019-02-22
08:20
Verkar vara i studiesyfte och att då tolka det som en utbildningsinsats är inte orimligt.
Jag röstar för utbildning
Mikael
Jag röstar för utbildning
Mikael
2019-02-26
09:25
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2019-02-26
09:25
Hej Nettan,
Det var en spännande frågeställning. Jag håller med mikael pettersson om att det kan tolkas som utbildningsinsats men jag hittar ingen skriftlig information
om hur just detta ska hanteras så mitt råd blir att kontrollera med Skatteverket.
Lycka till med nya restaurangen och uppdatera gärna tråden när du fått svar från Skatteverket.
/Kristina
Det var en spännande frågeställning. Jag håller med mikael pettersson om att det kan tolkas som utbildningsinsats men jag hittar ingen skriftlig information
om hur just detta ska hanteras så mitt råd blir att kontrollera med Skatteverket.
Lycka till med nya restaurangen och uppdatera gärna tråden när du fått svar från Skatteverket.
/Kristina
2019-02-26
11:03
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2019-02-26
11:03
Hej och tack för era svar! Nu har jag pratat med skattemyndigheten som ser det som en avdragsgill kostnad men som ska förmånsbeskattas. Om beloppet är över 5-600 ska man förmånsbeskatta för värdet i annat fall enligt schablonen.
Svara
2019-02-26
11:42
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2019-02-26
11:42
Hej Nettan,
Tack för din återkoppling. Nu kan andra i samma situation hitta svaret tack vare dig!
Önskar dig en härlig dag!
/Kristina
Tack för din återkoppling. Nu kan andra i samma situation hitta svaret tack vare dig!
Önskar dig en härlig dag!
/Kristina