Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

nestor
MEDLEM

Bokföra utbyte av tjänst

Jag har blivit erbjuden ett upplevelsepaket med övernattning mot att jag skriver om det på min blogg. Jag antar att detta måste bokföras och att jag behöver något forma av kvitto från företaget på min "gåva"?
Jag undrar helt enkelt vad som behövs, vad jag ska tänka på och hur jag sedan ska bokföra det?
5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

själv skulle jag nog inte ta upp det överhuvudtaget under förutsättning att det inte rör sig om för stora belopp.


Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej! 

Dubbelkolla gärna med din redovisningskonsult hur du ska göra för att vara på säkra sidan. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är en känslig fråga, inte ens som redovisningskonsult skulle jag med säkerhet kunna svara.

Jag föreslår att du kontaktar skatteverket och frågar, gärna ett par olika personer, tror att dom kommer att ha olika besked.

nestor
MEDLEM

Nej det är nog inga stora belopp, men jag känner att jag vill göra rätt. Jag ska höra med skatteverket och hoppas att få svar där:)
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Bokföra bartneravtal.

Hej!

Det här hade jag inte hört talas om tidigare. Jag blev erbjuden ett bartneravtal vilket innebär att två företag byter varor eller tjänster med varandra. Finns en del info om detta på Skatteverkets sida.
Hur bokför jag detta?
Värdet ut för min del är 2740,00 + 25%moms
Värdet in är 2750,00 +?moms (Detta är en annons, moms på detta?)

(Visma eekonomi och AB)
Mvh
Micke