Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tinaja
MEDLEM

Bokföra z-rapport från bokadirekt

Hej, jag använder mig av bokadirekt för att boka in kunder, där har kunderna möjlighet att betala genom qliro eller bokadirektpresentkort. Och jag använder mig av zettles kassaregister.

Tjänsten jag sålt kostar 1500kr. Kunden väljer att betala med bokadirektpresentkort på 1200 kr. Resterande 300 kr lägger jag in på mitt zettle kassaregister. 
Det här medför att jag får en z-rapport från bokadirekt, där totalsumman är 1500. specificerat att 1200 kr är bokadirektpresentkort, 300 annat.
Jag får även z-rapport samma dag från zettle. där enbart 300kr är med.
Hur bokför jag z-rapporten från bokadirekt?  kan jag göra en egen kontering att de andra 300 kr är på zettles z-rapport från samma datum?
Sen har bokadirekt avgifter som dras innan de betalar ut summan till mig. hur bokför jag dessa?  
Jag använder mig av kontantmetoden. 

1 SVAR 1
AnnicaL
CHAMPION

Ta ut en SIE-fil från Bokadirekt och importera till eEkonomi. Då kommer alla kassarapporterna in och transaktionerna konteras rätt om du har valt rätt konton för de olika betalsätten. Allt som är kopplat till Bokadirekt kommer med i dessa rapporter, även avgifterna som Bokadirekt drar. Bankhändelsen som skapas av i-Zettlebetalningen till ditt bankkonto matchar du mot den importerade verifikationen för den aktuella dagen.