Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföring av permitteringsstöd som inte betalats ut ännu

Vore sjysst om någon kan ge mig svar på nedanstående fråga.

Hur bokför jag permitteringstöd som bolaget ansökt om men som ännu inte godkänts och inte utbetalats. Det kommer med säkerhet att godkännas men tillväxtverket är otroligt sena med sin handläggning. Kan jag bokföra detta på 3985 kredit och debit fodran, eller måste man vänta tills man har ett godkännande. Problemet är att tillväxtverket är så sena på att hantera ansökningarna så om jag inte kan bokföra intäkterna så kommer mer än hälften av egna kapitalet att vara förbrukat och jag måste i så fall höra det egna kapitalet.

Tacksam för info

MVH

Lennart

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Lennart, 

Jag var lite inne på samma spår, men är faktiskt osäker på om du får bokföra detta som en fordran eftersom det inte är säkert att detta är pengar du kommer få än. Jag har försökt leta efter ett bra svar till dig men känner att du behöver dubbelkolla detta med din redovisningskonsult. Har du ingen redovisningskonsult idag så kan du på vår sida Hitta redovisningskonsult söka efter en redovisningskonsult eller revisor som även kan Visma. 
Får du ett svar så är du också mer än välkommen att dela med dig av det här, på så sätt kan både jag och andra användare lära sig hanteringen. 🙂 

Ha en trevlig helg! 
/My