Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Bokföring konto 3048 Försäljn tjänst EU momsfri

Hej

Jag har avvikande belopp i min huvudbok, konto 3048. I min kassabok stämmer kontotutdraget med bankkonto. dvs det är riktigt där. Då jag ska göra momsredovisning så under "Försäljning av tjänster till näringsidkare i ett annat EU-land enligt huvudregeln" så har jag fel belopp. Där behöver jag justera så det är samma som i kassan och på bankkonto. Jag är ny i Visma e-ekonomi så jag kan göra/ha gjort  något bokföringsfel också. Men tänker att de avvikande beloppen beror på att det är olika valuta vid olika tillfällen. 

Kan någon guida mig alt ringa mig eller att jag ringer Er? jag nås på tel 0703041195. mvh Anders

1 SVAR 1
Pamela J
MODERATOR

Hej @Anders Gustafsson  

Tack för din fråga och välkommen till forumet!

Avvikelsen kan bero på att det uppstått en valutakursdifferens. Programmet har en inbyggd valutakursberäknare så normalt sett blir det en skillnad i valutakurs mellan fakturadatumet och betaldatumet. Detta tror jag dock systemet borde hantera åt dig i samband med att inbetalningen registreras. Jag behöver be dig att ringa in till telefonsupporten på 0470-70 62 00 så kan någon eventuellt skärmdela med dig och undersöka saken vidare.

Önskar dig en fin dag! 

/Pamela