Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

antonia
MEDLEM

Bokföring

Jag ska skicka in bokföring sista juli.

Har bokfört alla poster i Visma, men nu när jag läser på Skatteverket så verkar det som att jag behöver ha visma årsredovisningstjänsten för att få skicka in årsredovisningen digitalt Förutsättningar för att lämna in årsredovisningen digitalt – Bolagsverket

Stämmer det eller går det att göra utanför systemet och skicka in digitalt på egen hand, utan denna extra modul? 

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Det stämmer att det behövs ett årsredovisningsprogram för att skapa årsredovisningen enligt den specifikation som gäller till Bolagsverket. 

antonia
MEDLEM

Tack Annica för svar! Och ser ut som att alla årsredovisningsprogram kostar - eller vet du ngt som inte gör det? Har en väldigt liten verksamhet så egentligen inte behov av systemstöd utifrån det perspektivet redan första året

Om du har AB måste du skicka in en årsredovisning. Det går fortfarande bra att skicka in per post på papper. Då kan den göras i Word eller Excel eller tom skrivas för hand med uppgifter från bokföringsprogrammet så länge den följer årsredovisningslagens krav. Eller också anlitar du en redovisningskonsult som har lämpliga program. 

antonia
MEDLEM

Tack Annica! 👌