- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Bokfört fel och korrigerat fel
Hej!
Finns det någon som med mina bilder ser vad jag har gjort för fel. Det är 3 verf. på en händelse, försökte att rätta till den men tror att jag har misslyckats.
Jag vill " nolla" detta och göra en ny och då matcha mot bankhändelser.
Hur ska jag göra för att få detta nollat?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej
Jag har dessvärre svårt att läsa vad det står på bilden. Detta är vad jag ser när jag försöker öppna bilden i läsbar storlek.
Använd gärna en skärmklipsverktyg på datorn och gör bilderna direkt från ditt system vilket oftast brukar bli bättre.
/Joachim
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Jag provar igen!
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej
Nu blev bilden fullt läsbar.
A34 och A35 tar ut varandra och blir plus minus noll.
Vilket även A36 blir eftersom du har samma konto 1930 i både debet och kredit.
Så dessa tre konteringar påverkar inte din boköring alls mer än att det finns tre verifikationer i din bokföring som blir noll totalt.
A34 ser helt korrekt ut från början. Det enda som saknas i den är momskoder på 4056, 2645 och 2614 förutsatt att det är gjort i eEkonomi.
Om detta verkligen gäller ett varuinköp från Tyskland (EU) så skall konteringen se ut på detta sätt för att kostnaden skall redovisas korrekt.
/Joachim
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej Joakim!
tusen tack för ditt utförliga svar.
Då kan jag fortsätta med min bokföring, problemet var att det va helt fel siffror, e ekonomi läste av underlaget som va i euro och det blev så konstigt. Nu är jag lugn och vet att det är nollat och kan göra om och göra rätt.
Marie