Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Marie S
MEDLEM

Bokfört fel och korrigerat fel

Hej!

Finns det någon som med mina bilder ser vad jag har gjort för fel. Det är 3 verf. på en händelse, försökte att rätta till den men tror att jag har misslyckats. 

Jag vill " nolla" detta och göra en ny och då matcha mot bankhändelser. 

Hur ska jag göra för att få detta nollat?

IMG_5714.jpg

4 SVAR 4
Joachim E
MODERATOR

Hej

Jag har dessvärre svårt att läsa vad det står på bilden. Detta är vad jag ser när jag försöker öppna bilden i läsbar storlek.

Använd gärna en skärmklipsverktyg på datorn och gör bilderna direkt från ditt system vilket oftast brukar bli bättre.

/Joachim

Jag provar igen!

IMG_5714 (1).jpg

Hej

Nu blev bilden fullt läsbar.

A34 och A35 tar ut varandra och blir plus minus noll. 
Vilket även A36 blir eftersom du har samma konto 1930 i både debet och kredit.

Så dessa tre konteringar påverkar inte din boköring alls mer än att det finns tre verifikationer i din bokföring som blir noll totalt. 

A34 ser helt korrekt ut från början. Det enda som saknas i den är momskoder på 4056, 2645 och 2614 förutsatt att det är gjort i eEkonomi.
Om detta verkligen gäller ett varuinköp från Tyskland (EU) så skall konteringen se ut på detta sätt för att kostnaden skall redovisas korrekt.

/Joachim

Hej Joakim!

tusen tack för ditt utförliga svar. 

Då kan jag fortsätta med min bokföring, problemet var att det va helt fel siffror, e ekonomi läste av underlaget som va i euro och det blev så konstigt. Nu är jag lugn och vet att det är nollat och kan göra om och göra rätt.

Marie