Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Deklaration, eget kapital - eEkonomi

Hej!
Har en fråga när det gäller att fylla i förenklat årsbokslut och NE-blankett. På båda ska man fylla i eget kapital. Min fundering är om jag endast ska fylla i årets eget kapital eller det totala egna kapitalet som blivit under den tid företaget existerat? Undrar alltså vilken post och summa från balansräkningen som jag ska fylla i där? Är det den post som heter summa eget kapital eller posten högre upp som heter eget kapital vid årets början/slut? Som jag uppfattar det är posten summa eget kapital, eget kapital för det innevarande året.
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Daayo,

Skatteverket har en bra sida på sin hemsida som beskriver hur du fyller i NE-bilagan. Vad gäller eget kapital så är det de totala beloppet du har, inte bara för året. Du kan kolla på saldot i balansräkningen, det är detta belopp som ska redovisas. 

Jag skulle även vilja tipsa om en uppgradering till Visma eEkonomi Smart, då kan du ha ett tillägg som heter Deklaration. I tillägget kan du smidigt göra din deklaration där beloppen hämtas automatiskt direkt från den bokföring du har gjort i Visma eEkonomi. Återkom i tråden om du har några fler funderingar om detta!

/Fanny