Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det går inte att spara eftersom de ingående balanserna inte balanserar - eEkonomi

Får detta fel när jag lägger in ingående balans Det går inte att spara eftersom de ingående balanserna inte balanserar. Kontosaldot ska vara 0,00. Det blir det när summan av tillgångar är lika stor som summan av skulder och eget kapital. Debetsaldon skrivs som positiva belopp och kreditsaldon skrivs som negativa belopp (med minustecken framför beloppet).  Hur löser jag det ?
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Från vad hämtar du de uppgifter du försöker registrera - balanserar tillgångar och skulder där?

Är föregående års resultat justerat och överfört till eget kapital? Kan differensen förklaras av det?

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar


Vi har bara bokfört i excel tidare så ska starta med VISMA och har 2 bankkonton med pengar på så hur får jag in detta i Visma ?
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej Kentha! 

Har du bokfört tidigare räkenskapsår i excel eller är det företagets första år som du har bokfört i excel? Är det första året så är ju ett alternativ att bokföra allt i eEkonomi för att få med alla verifikationer där, och på så vis också få ordning på alla bokföringskonton. 

Ingående balans ska användas när du börjar med ett nytt program, oftast i anslutning till ett nytt räkenskapsår. Då tar man den utgående balansen (tillgångar och skulder) från det tidigare räkenskapsåret och använder som ingående balans på det nya räkenskapsåret. 

I artikeln Vad är ingående balans? kan du läsa lite mer om vad en ingående balans innehåller.