Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Maine E
MEDLEM

Differenser skattekontot

Hej,

Är ny användare av Visma skatt & bokslut pro. Jag hoppas ni kan hjälpa mig att sortera upp mina tanker 😊

Jag har nu ett dilemma som jag inte vet hur jag skall hantera. Jag får en diff på konto 2510. Programmet är uppbyggt så att det görs en automatisk tömning av saldon till 2510. 

Jag har ärvt en bokföring av löneskatten från vår tidigare redovisningskonsult. det innebär att det bokas upp löpande löneskatt mot konto 2732. Här fanns det med andra ord ett IB på förra årets löneskatt.

Förra årets löneskatt förde jag om till 2510 per den sista december.

Nu vill ju jag att årets löneskatt skall ligga kvar som skuld på 2732. Men nu har programmet som sagt var tömt hela kontot mot 2510 och jag får differenser. Vet inte riktigt hur jag skall sortera upp detta detta. Vad är bäst att göra?

2 SVAR 2
Maine E
MEDLEM

Försökte redigera men hittade inte vart. Det skall naturligtvis inte vara skattekontot utan skatteskulder

AnnicaL
CHAMPION

Du kan lägga in löneskatten som specifikation i bilagan för 2510 så att det klart framgår vad saldot på 2510 består av. Det underlättar när du senare ska bokföra slutskatten om allt ligger på 2510.