Hej,
Jag har sedan en tid tillbaka tagit över löpande redovisning och bokslut på ett företag efter en annan enskild redovisningskonsult.
Nu har jag upptäkt att konto 2448 Ej reskontraförda leverantörsskulder skulle ha tömte 2021 (när jag ej hade hand om bokföringen) men att det inte blivit gjort. Har någon ett tips på hur jag löser detta så jag kan få balansräkningen att stämma?
Jag har försökt kontakta den andra redovisningskonsulten, men hen är på semester och är ej tillbaka förräns alla papper redan ska vara inskickade till Skatteverket.
Mvh
Linnéa
Löst! Gå till lösning.
Hej
Du får göra den juseringen i 2023. Du bör definitivt inte göra den juseringen i 2021 då det kommer påverka resultatet och bokslutet i det året.
Hur du skall bokföra det är svårt att svara på då vi inte vet vad det avser för något.
mest troligt bör det vara betalningar i 2021 som inte bokförts helt korrekt. Så ni behöver identifiera vilka betalningar det gäller och kontrollera hur dessa har bokförts i 2021. Sedan skall saldot på 2448 regleras mot dessa konton.
/Joachim
Hej @Joachim E
Tack för svaret. Trodde jag hade svarat, men glömde det i all stress. Nu är det i alla fall löst.
Mvh
Linnea
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.