Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

hocke_
UTFORSKARE

Finns det någon någon begränsning hur många konferenser man kan ha per år i ett AB? - eEkonomi

Hej

Finns det någon någon begränsning hur många konferenser man kan ha per år i ett aktiebolag? T ex max 2st
7 SVAR 7

Riktiga konferenser bör det ju inte finnas någon gräns för kan jag tycka. Personalfester är ju en sak men konferens är ju typ utbildning. Krävs naturligtvis som vanligt att det inte är för kul, placering är antagligen avgörande, följer familjen med, innehåll, företagsnytta, inter/extern osv. Även företagets storlek kan jag nog tro har betydelse. Ett litet företag har ju mindre behov av konferenser än ett stort där kanske inte alla träffas så ofta... Men någon generell gräns har då aldrig jag hört talas om, fast det kan ju finnas så klart. Lycka till!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej
Mikael
hocke_
UTFORSKARE

Tack! Det är enmansföretag

Åh. Enmansföretag har svårt att arrangera egna konferenser och få igenom det, om man nu inte bjuder in kunder och andra intressenter. Däremot så kan man ju åka på andra arrangörers så länge det finns nytta för verksamheten.
hocke_
UTFORSKARE

Ok, är det likadant om jag åker iväg några dagar för att utbilda mig själv mer inom programmering, fokusera och lägga upp strategier för framtiden även om man är ensam?

Externt anordnade konferenser inom systemutveckling, dvs sådana som man köper biljett till och går på deras seminarier i några dagar, ska inte vara något problem. Just programmering är ju ett område som kräver ganska mycket kontinuerlig utbildning för att kunna hålla sig relevant för jobb.

Sedan om man går på alla seminarier på konferensen eller inte är ju inget som någon kan kontrollera.

Det är nog inget som Skatteverket skulle godkänna alls kan jag nog påstå rätt säkert.