Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Föra över siffror från Filial i Norge till AB i Sverige

Jag har ett AB i Sverige och ett NUF (Filial) i Norge. Hur för jag över intäkter och kostnader från filialen i Norge till AB:t i Sverige? Ska jag lägga in det som IB?Jag ska föra över summorna varje månad, så att jag får en korrekt Balans och Resultat./M

3 SVAR 3
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej!

Om du inte kan få en sie-fil i från filialen med månadens bokföring, så måste du bokföra detta i ditt program som verifikationer varje månad. 
IB ändras aldrig under året, utan det är den ingående balansen på konto 1000-2999 vid årets början. 

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ett ex, jag ska föra över siffrorna som är tillgångar på filialens bankkonto till AB:s bokföring. Lägger jag då upp ett konto som jag kan kalla tex  1920 NUF bankinskudd och konterar det i kredit och tex 1931 Bankkonto Norge debet. Eller hur gör man? Gör man sen liknande med resten av kontona vars uppgifter ska föras över till AB i Sverige/M
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej!

Antingen om du använder samma konton som du gör vanligtvis i bokföringen, eller får du skapa nya konton. Det spelar ingen roll för programmet vilket du väljer att göra. 
Det enda du kan behöva tänka på är om du använder konton som har en momsrapportkod, så kommer dessa belopp komma med i momsrapporten när du skriver ut den. Och ska det inte göra det så måste du ha egna konton för tex försäljning. 

/Linnea