Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fastigheter
UTFORSKARE

Förändringar i eget kapital

Hej.

Jag får varning om att det är fel värden i förändringar i eget kapital när jag ska göra årsredovisningen. Men jag kan inte förstå vad som har blivit galet. Kan ni se vad som felar? (Jag misstänker att det är 2 495 som ställer till det, och det är från föregående år)

 

Mvh Caroline

ab.JPG

4 SVAR 4
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

I kolumnen Balanserat resultat måste du på rad fyra föra in -21 853 så att utgående värde ändras till - 19 358.

 

Kontrollera sedan att du har samma belopp i Balansräkningen.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK

Fastigheter
UTFORSKARE

Hej, och tack för svar.

Det ser ut så här (likt nedan) programmet varnar att belopp vid årets ingång vid balanserat resultat är fel.  

Borde det inte stå 18030 kr i rutan belopp vid årets ingång? men då indikerar den också att det är fel.

Det har ju fyllts i per automatik så jag kan inte förstå vad som är fel/vad jag har missat.

Mvh Caroline

 

Fastigheter_0-1655383187624.pngFastigheter_1-1655383262110.png

 

Vill även förtydliga beloppet vid årets ingång. Den summan som visas nu (2495kr) är erhållet aktieägartillskott.

Det verkar vara den som felar. Hur rättar jag isåfall till det?

 

Fastigheter_2-1655383615404.png

 

Hej

 

I uppställningen som du visar ovan är Balanserat resultat oförändrat från 2020-12-31 på 18 030. Jag gissar att du inte bokfört Bolagsstämmans beslut om att hantera förlusten på 21 853 och då få ett nytt Balanserat resultat på -3 823.

 

När det gäller aktieägartillskottet så är frågan vilket år det gavs. Om det ska med i uppställningen så finns det ensärskild rad för Erhållna aktieägartillskott.

 

Jag ser också att du har ett stort belopp på konto 2098 vilket vanligtvis nollas i samband med Bolagsstämman.

 

Även om du får ihop siffrorna föreslår jag att du ber någon att "rensa" upp i din Balansräkning. Jag kan göra det och i så fall tar du kontakt per casperkonig@gmail.com.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK