Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Åsab40
MEDLEM

Förlust i enskild firma men får ändå restskatt

Hej🖐

Sitter med Visma deklaration och har tankat in alla uppgifter i programmet.

Min enskilda firma gör en förlust med 50' men programmet räknar ut att jag ska betala en restskatt på 78'

Har gått igenom alla tänkbara uppgifter men hittar inga fel.

Skulle behöva några tips vad jag kan leta efter 😅

Mvh Åsa

4 SVAR 4
Karl-Bertil
UTFORSKARE

Jag tycker du skall ringa supporten så hjälper de säkert dig.

Joachim E
MODERATOR

Hej

Jag tycker också du skall börja med att ringa till supporten först. Detta är otroligt svårt att svara på utan att se ditt system.
Formlerna för beräkning kan jag dock garantera är korrekta i systemet. Tänk även på att deklarationssystemet tar hänsyn till fler saker som egen avgifter, periodiseringsfonder mm.

/Joachim

Åsab40
MEDLEM

Hej

Supporten kunde inte hjälpa mig tyvärr 😒 dom hade inte en aning varför det blev som det blev.

Ska prova att knacka in uppgifterna manuellt på skattemyndigheternas sida och se vad det blir för resultat, men något är konstigt helt klart.

Förra året gjorde jag en förlust på 160' och fick tillbaka pengar, i år flyttar programmet med dom siffrorna och jag gör en förlust på 50'.

Då får jag en restskatt på 78'🙄

Hej

Det låter märkligt att det skall ge en restskatt då underskott i en verksamhet inte kan skapa en skatt eftersom det inte finns någon inkomst att beskatta.

Ett underskott kan man spara och dra av för i år där man gör ett överskott (Enskild firma)
Du har inte möjlighet att bifoga själva NE blanketten med ifylld information. Tänk på att ta bort känslig information som personnummer mm innan du laddar upp bilderna här,

/Joachim