Hej, kan någon hjälpa till med fakturering i One Stop Shop? Jag säljer produkter till länder i EU i One Stop Shop-systemet och jag är osäker på om det kvittot stämmer. Kan någon bekräfta eller rätta?
3109 - Försäljning varor till annat EU-land, OSS PL (23%)
2670 - Utgående moms på försäljning inom EU, OSS PL (23%)
1510 - Kundfordringar
Och en fråga till, eftersom jag har utfärdat ett felaktigt kvitto men inte lagt upp det än, går det att radera? Och om inte, vad ska man göra med ett sådant kvitto? Tack 🙂
Hej
Konteringen i sig ser helt korrekt ut. Förutsatt att 3109 och 2670 ligger i kredit och 1510 i debet.
Skulle en kundfaktura/kvitto du registerat i eEkonomi vara fel på något sätt så kan du alltid kreditera den och sedan skapa en ny faktura.
Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim
Hej Joakim. Tack för svaret, men med tanke på att jag är ganska ny inom bokföring så vet jag inte vad denna kredit och debet är och vad de används till. Hur vet jag att 3109 och 2670 är kredit och 1510 är debet? Kan du förklara det för mig eftersom jag inte hittar något på forumet.
Hej
Om du tittar under Bokföring > verifikationer i eEkonomi på någon av de bokförda verifikationerna så ser du hur det är fördelat mellan debet och kredit när det bokförts.
Viser med ett exempel (det har inget med dina siffror att göra utan är mer för hur du kan kontrollera hur det är fördelat)
/Joachim
Tack Joachim!!! Det går sakta fast fram.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.