Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lars-ÅkeU
MEDLEM

Försäljning el från elbilsladdare

Hej!

Har en enskild firma.

Jag har gjort mina Elbilsladdare publika. Nu fick jag automatiskt en månadsinbetalning från Finland/Utlandsinbetalning inbetalt till företagets Postgirokonto. Hur bokför jag den inkomsten?

Har haft utgifter för inköp av strömmen till laddarna. Den strömmen ingår i min privat elräkning. Hur bokför jag den?

Lars U
3 SVAR 3
Josefine Johansson
MODERATOR

Hej!

Tack för din fråga. Jag kan tyvärr inte hitta någon bra vägledning kring detta, så jag rekommenderar dig att ta kontakt med en konsult som kan ge dig råd i hur du skall hantera detta. Jag skulle säga att det antagligen hanteras på samma sätt som om man säljer el från solceller som du kan läsa mer om här men det står inget specifikt kring elbilsladdare tyvärr. 

Om du får något svar som kan hjälpa andra användare i forumet med liknande funderingar så får du gärna återkomma i tråden och dela med dig av det.

Ha det fint!

Josefine

Hoppas på att någon kan lämna ett svar på min fråga. Jag är nog inte ensam om samma problematik. Det är nog många som gjort sin elbilsladdare publika.

Lars U

Hej!

Jag skriver i tråden för att ge den lite mer spotlight ifall någon användare i forumet har någon erfarenhet kring detta som vill dela med sig hur de hanterat detta. 

Hoppas du får löst det, ha det fint!

Josefine