Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Prefect1
UTFORSKARE

Hamnat i osynk mellan företagskontot och skattekontot

Hej,

 

Jag har i flera år har aktiv bankkoppling för mitt företagskonto. När jag har gjort överföringar från detta konto till mitt skattekonto så har jag gjort en manuell verifikation likt:

 

1930 KREDIT 100000

1630 DEBET 100000

 

Nu har jag även aktiverat aktiv koppling för mitt Skattekonto. Problemet som jag nu har hamnat i är att jag av gammal vana bokförde som jag alltid gjort. Nu har jag alltså kvar en bokföring för Skattekontot där det har kommit in 100000. Tanken är väl att min utbetalning på Företagskontot skall kvittas mot insättningen på mitt Skattekonto. Nu har jag redan gjort en verifikation för detta och vet inte riktigt vad jag skall köra med den som är kvar för Skattekontot?

 

2 SVAR 2
Joachim E
MODERATOR

Hej

Tanken är att man skall matcha betalningen som är gjord från företagskontot med insättningen på skattekontot på följande sätt.

Tryck på matcha och välj Överföring mellan egna bankkonton. Efter det väljer du skattekontot och motsvarande bankhändelse på skattekontot.

 

Nu förstod jag det som att du redan har bokfört händelsen på företagskontot. Då skall du kunna radera händelsen på skattekontot genom att trycka på soptunnan ute till höger.

 

Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim

Prefect1
UTFORSKARE

Tack för detta, hade missat soptunnan. Funkade bra.

 

mvh