Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Aradahl
MEDLEM

Hej!

Mitt första bokslut nu den 31 och det börjar kännas jobbigt....

Jag märker att vid företagsstart AB (låsta perioder) har jag bokfört saker (drivmedel&mat) som jag tänkte jag skulle kunna dra av som jag bokförde på konto 5611&5800 främst. Nu märker jag bittert nog att det inte är så enkelt som jag trott att dra av.... skatteverket pratar om att det ses som lön eller förmån eller kostnaderstättning eller blabla.... 

Jag vill bara lösa detta på enklaste sätt så att bokföringen blir korrekt så att det inte ser konstigt ut när skatteverket ser igenom detta.

kan jag boka om allt på konto 6992? eller finns det några andra smarta korrigeringsförslag för att redovisa att jag medveten om att dessa kvitton ej kan dras av? 

tack på förhand

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Aradahl!

När det kommer till bokslut så är det en hel del att tänka på och jag förstår att många frågor uppkommer. I just det här fallet så skulle jag därför råda dig att kontakta redovisningskonsult som säkert kan hjälpa dig med dina funderingar och hur du ska tänka kring detta.

Här kan du få hjälp med att hitta en redovisningskonsult med kompetens inom våra produkter.

Önskar dig en fin fredag!

/Tinne